Pàgines

dimarts, 2 de novembre del 2010

FÀTIMA GHAILAN és la víctima

Fàtima Ghailan, una "mala musulmana" perquè condueix, no porta vel....(Josep LLuís Sellart. EL PAÍS)

Avui s'ha conegut la sentència.
Mohamed Benbrahim, l'imam de Cunit, ha estat condemnat a un any de presó per coaccions greus contra Fatima Ghailan, mediadora cultural del municipi.
Abdul-Raman al-Osri, president de l'Associació Islàmica de Cunit, ha estat condemnat a 9 mesos de presó pel mateix delicte.
Haffsa BenBrahim ha estat condemnada a pagar una multa de 730 euros (Haffsa és filla de l'imam).
El jutge també els ha prohibit apropar-se a menys de 500 metres de la víctima durant els propers dos anys.
El de Cunit es, entonces, un conflicto público, fruto del enfrentamiento entre dos culturas distintas: una democrática y otra predemocrática. Es de esperar que ninguna institución ni partido político lo considere un asunto privado.
La sentència confirma que el calvari que ha viscut Fàtima Ghailan no és fruït d'una problema familiar; no és un problema personal.

Fatima és la víctima d'una operació d'assetjament duta a terme (com a mínim) per les persones ara condemnades. Perquè, segons elles, Fatima és una "mala musulmana", no porta vel, condueix el seu cotxe.... El problema de veritat és que la tasca de Fatima pot posar en perill el seu lideratge a la comunitat musulmana de Cunit....i és DONA!

En primer pla, la dona de l'imam de Cunit que ha estat absolta. 
A continuació les tres persones condemnades: Haffsa i Mohamed Benbrahim, i Abdul-Raman al-Osri (Xavi Moliner)

1 comentari:

anna gonzález batlle ha dit...

Ya no recuerdo cuando dormí bien por última vez, reconoció ayer a este diario (EL PAIS) Fatima Ghailan, la mediadora cultural del Ayuntamiento de Cunit (Tarragona) y víctima de las coacciones.

Tras soportar dos años de presiones orquestadas por los líderes de la comunidad musulmana, cuatro meses de baja por depresión y una situación laboral incómoda que a ella se le antoja interminable al hallarse públicamente enfrentada con su jefa, la alcaldesa y senadora por Tarragona, Judith Alberich (PSC), Ghailan confiaba en disfrutar en la pasada noche de las primeras horas de plácido sueño en mucho tiempo.

No sé si estoy contenta, pero sí satisfecha: después de tantas críticas y presiones, finalmente el juez me ha dado la razón, explicaba sin ceder al conformismo por la primera sentencia favorable.

Aún no puedo pasar página porque todavía quedan cosas por aclarar, algunos deberían explicar por qué actuaron como lo hiciero", lamentó en alusión a la falta de apoyo municipal, especialmente de la propia alcaldesa, a la que no mencionó expresamente.

Fuentes próximas a la letrada de Fatima Ghailan señalaron que la acusación planea recurrir la sentencia o incluso plantear una nueva denuncia contra el comportamiento de la alcaldesa Alberich y de otros cargos del Ayuntamiento.

"Se ha presionado a Ghailan desde varios frentes para que retirara la denuncia. Creemos que en algunos casos incluso de forma delictiva. El magistrado decidirá", señalaron las mismas fuentes.

El País, 3 de novembre de 2010